Table of Contents
Ένα σωστό τεχνικό setup είναι το θεμέλιο κάθε στρατηγικής για διεθνή στόχευση. Πριν ξεκινήσεις την παραγωγή περιεχομένου ή το link building, βεβαιώσου ότι έχεις καλύψει τις παρακάτω τεχνικές απαιτήσεις:
✅ Hreflang Tags #
- Έχεις προσθέσει σωστά τα
hreflang
tags μεrel="alternate"
για κάθε γλωσσική έκδοση της σελίδας; - Έχεις προσθέσει ένα
hreflang="x-default"
tag για fallback σελίδα;
✅ Δομή Ιστότοπου #
- Έχεις επιλέξει subfolder, subdomain ή ccTLD με βάση τη στρατηγική SEO και όχι συνήθεια ή τεχνική ευκολία;
- Π.χ.
example.com/en/
(subfolder) ήen.example.com
(subdomain)
- Π.χ.
✅ Google Search Console Ρυθμίσεις #
- Έχεις υποβάλει XML sitemap που περιλαμβάνει όλες τις γλωσσικές εκδόσεις;
- Έχεις ρυθμίσει International Targeting μέσω του GSC (μόνο όταν χρησιμοποιείς hreflang και subfolders/subdomains);
✅ Mobile & Desktop Testing #
- Έχεις ελέγξει ότι κάθε έκδοση του ιστότοπου λειτουργεί άψογα και σε mobile και σε desktop;
- Τα URLs δεν οδηγούν σε λάθος γλώσσα, δεν κάνουν redirect σε default locale κλπ;
✅ SEO Metadata & Περιεχόμενο #
- Οι τίτλοι (
<title>
) και περιγραφές (meta description
) έχουν μεταφραστεί σωστά και είναι βελτιστοποιημένοι για SEO; - Έχεις προσαρμόσει περιεχόμενο (π.χ. τοπικές λέξεις-κλειδιά, νομίσματα, εκφράσεις) σε κάθε γλώσσα;
📌 Tip για Agencies & Developers #
Αν διαχειρίζεσαι πολλαπλά markets ή projects, δημιούργησε ένα master spreadsheet με τα URLs, hreflang, status codes και localization checks. Το Ahrefs, το Screaming Frog και το Sitebulb προσφέρουν έτοιμα reports για αυτό.
Αν δεν έχεις εφαρμόσει έστω ένα από τα παραπάνω, ο αλγόριθμος της Google μπορεί να μπερδευτεί και να μην κατατάξει σωστά τις σελίδες σου στο σωστό locale. Φτιάξ’ το τώρα — πριν αρχίσεις να επενδύεις σε περιεχόμενο ή links.