Τι είναι το Ψηφιακό Μάρκετινγκ;
Ψηφιακό μάρκετινγκ ή digital marketing είναι το είδος μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές συσκευές και λογισμικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ειδικούς του μάρκετινγκ για τη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων και τη μέτρηση του αντίκτυπού του στο διαδρομή του δυνητικού πελάτη σας όπως επίσης και του ήδη πελάτη σας.
Στην πράξη, το ψηφιακό μάρκετινγκ αναφέρεται συνήθως σε καμπάνιες μάρκετινγκ που εμφανίζονται σε υπολογιστή, τηλέφωνο, tablet ή άλλη συσκευή. Μπορεί να πάρει πολλές μορφές, όπως βίντεο στο διαδίκτυο, διαφημίσεις προβολής, μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, πληρωμένες διαφημίσεις κοινωνικής δικτύωσης και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ψηφιακό μάρκετινγκ συχνά συγκρίνεται με το «παραδοσιακό μάρκετινγκ», όπως οι διαφημίσεις περιοδικών, οι διαφημιστικές πινακίδες/ταμπέλες και το άμεσο ταχυδρομείο. Παραδόξως, η τηλεόραση συνήθως συνδυάζεται με το παραδοσιακό μάρκετινγκ.
Γνωρίζατε ότι περισσότερα από τα 3 τέταρτα των Ελλήνων συνδέονται στο διαδίκτυο σε καθημερινή βάση; Όχι μόνο αυτό, αλλά το 43% συνεχίζει περισσότερες από μία φορές την ημέρα και το 26% είναι στο διαδίκτυο «σχεδόν συνεχώς».
Αυτά τα στοιχεία είναι ακόμη υψηλότερα μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου κινητής τηλεφωνίας. Το 89% των Ελλήνων συνδέεται στο διαδίκτυο τουλάχιστον καθημερινά και το 31% είναι συνδεδεμένο σχεδόν συνεχώς. Ως έμπορος και ελεύθερος επαγγελματίας, είναι σημαντικό να επωφεληθείτε από τον ψηφιακό κόσμο με μια διαδικτυακή διαφημιστική παρουσία, χτίζοντας μια επωνυμία, παρέχοντας μια εξαιρετική εμπειρία πελατών που φέρνει επίσης περισσότερους δυνητικούς πελάτες και περισσότερους, με μια ψηφιακή στρατηγική.
Ποια η διαφορά digital marketing με το ψηφιακό μάρκετινγκ;
Καμία! Το digital ή διαδικτυακό μάρκετινγκ, που ονομάζεται επίσης, είναι η προώθηση εταιρειών για σύνδεση με πιθανούς πελάτες χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και άλλες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διαφήμιση μέσω ιστού, αλλά και μηνύματα κειμένου και πολυμέσων ως κανάλι μάρκετινγκ.
Ουσιαστικά, αν μια καμπάνια μάρκετινγκ περιλαμβάνει ψηφιακή επικοινωνία, είναι ψηφιακό μάρκετινγκ.
Εισερχόμενο μάρκετινγκ (inbound marketing) σε αντίθεση με το ψηφιακο μαρκετινγκ
Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το εισερχόμενο μάρκετινγκ συγχέονται εύκολα και για καλό λόγο. Το ψηφιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί πολλά από τα ίδια εργαλεία με το εισερχόμενο μάρκετινγκ—email και διαδικτυακό περιεχόμενο, για να αναφέρουμε μερικά. Και τα δύο υπάρχουν για να τραβήξουν την προσοχή αναγνωστών και δυνητικών πελατών μέσω της διαδικασίας να τους μετατρέψουν σε πελάτες. Αλλά οι 2 προσεγγίσεις έχουν διαφορετικές απόψεις για τη σχέση μεταξύ εργαλείου και στόχου.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ εξετάζει πώς κάθε μεμονωμένο εργαλείο μπορεί να μετατρέψει τους υποψήφιους πελάτες. Η στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ ενός brandname μπορεί να χρησιμοποιεί πολλαπλές πλατφόρμες ή να επικεντρώνει όλες τις προσπάθειές της σε μία πλατφόρμα.
Το εισερχόμενο μάρκετινγκ (inbound marketing) είναι μια ολιστική έννοια. Λαμβάνει υπόψη πρώτα τον στόχο, μετά εξετάζει τα διαθέσιμα εργαλεία για να προσδιορίσει ποια θα προσεγγίσουν αποτελεσματικά τους πελάτες-στόχους και, στη συνέχεια, σε ποιο στάδιο της διοχέτευσης πωλήσεων θα πρέπει να συμβεί αυτό.
Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ και το εισερχόμενο μάρκετινγκ (inbound marketing) είναι ότι ως επαγγελματίας μάρκετινγκ, δεν χρειάζεται να επιλέξετε μεταξύ των 2. Στην πραγματικότητα, λειτουργούν καλύτερα μαζί. Το εισερχόμενο μάρκετινγκ παρέχει δομή και σκοπό για αποτελεσματικό ψηφιακό μάρκετινγκ στις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ, διασφαλίζοντας ότι κάθε κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ λειτουργεί προς έναν στόχο.
Ψηφιακό μάρκετινγκ B2B (χονδρεμπορίου) σε αντίθεση με B2C (λιανική)
Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες B2B όσο και για εταιρείες B2C, αλλά οι βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των 2.
- Οι πελάτες B2B τείνουν να έχουν μεγαλύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και, επομένως, μεγαλύτερες διοχετεύσεις πωλήσεων (sales funnel). Οι στρατηγικές οικοδόμησης σχέσεων λειτουργούν καλύτερα για αυτούς τους πελάτες, ενώ οι πελάτες B2C τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα σε βραχυπρόθεσμες προσφορές και μηνύματα.
- Οι συναλλαγές B2B βασίζονται συνήθως σε λογική και αποδεικτικά στοιχεία, κάτι που παρουσιάζουν οι ειδικευμένοι ψηφιακοί έμποροι B2B. Το περιεχόμενο B2C είναι πιο πιθανό να βασίζεται σε συναισθηματικό επίπεδο, εστιάζοντας στο να κάνει τον πελάτη να αισθάνεται καλά για μια αγορά.
- Οι αποφάσεις B2B τείνουν να χρειάζονται περισσότερες από 1 πληροφορίες. Τα υλικά μάρκετινγκ που οδηγούν καλύτερα αυτές τις αποφάσεις τείνουν να είναι κοινόχρηστα και με δυνατότητα λήψης. Οι πελάτες B2C, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις κατ' ιδίαν συνδέσεις με μια επωνυμία.
- Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Μια εταιρεία B2C με ένα προϊόν υψηλών εισιτηρίων, όπως ένα αυτοκίνητο ή ένας υπολογιστής, μπορεί να προσφέρει πιο ενημερωτικό και σοβαρό περιεχόμενο. Η στρατηγική σας πρέπει πάντα να είναι προσανατολισμένη προς τη δική σας βάση πελατών, είτε είστε B2B είτε B2C.
Πόσου τύποι υπάρχουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing)
Υπάρχουν τόσες εξειδικεύσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όσοι και τρόποι αλληλεπίδρασης με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Ακολουθούν μερικά βασικά παραδείγματα.
Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ή SEO, είναι τεχνικά ένα εργαλείο μάρκετινγκ και όχι μια μορφή μάρκετινγκ από μόνη της. Το Balance το ορίζει ως «την τέχνη και την επιστήμη να κάνεις τις ιστοσελίδες ελκυστικές για τις μηχανές αναζήτησης».
Το ΣΕΟ είναι "τέχνη και επιστήμη". Το SEO είναι επιστήμη γιατί απαιτεί από εσάς να ερευνήσετε και να σταθμίσετε διαφορετικούς παράγοντες που συμβάλλουν για να επιτύχετε την υψηλότερη δυνατή κατάταξη. Σήμερα, τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνουν:
- Ποιότητα περιεχομένου
- Επίπεδο αφοσίωσης των χρηστών
- Φιλικότητα προς το κινητό
- Αριθμός και ποιότητα εισερχόμενων συνδέσμων
Η στρατηγική χρήση αυτών των παραγόντων κάνει το SEO επιστήμη, αλλά το απρόβλεπτο που εμπλέκεται το καθιστά τέχνη.
Στο SEO, δεν υπάρχει ποσοτικοποιήσιμη ρουμπρίκα ή συνεπής κανόνας για την υψηλή κατάταξη. Η Google αλλάζει σχεδόν συνεχώς τον αλγόριθμό της, επομένως είναι αδύνατο να γίνουν ακριβείς προβλέψεις. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε στενά την απόδοση της σελίδας σας και να κάνετε προσαρμογές ανάλογα.
Μάρκετινγκ περιεχομένου (inbound marketing)
Το SEO είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο μάρκετινγκ περιεχομένου, μια στρατηγική που βασίζεται στη διανομή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου σε ένα κοινό-στόχο.
Όπως σε κάθε στρατηγική μάρκετινγκ, ο στόχος του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες που τελικά μετατρέπονται σε πελάτες. Αλλά το κάνει διαφορετικά από την παραδοσιακή διαφήμιση. Αντί να δελεάζει προοπτικές με πιθανή αξία από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, προσφέρει αξία δωρεάν με τη μορφή γραπτού υλικού.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου έχει σημασία και υπάρχουν πολλά στατιστικά στοιχεία που το αποδεικνύουν:
- Το 84% των καταναλωτών αναμένει από τις εταιρείες να παράγουν ψυχαγωγικές και χρήσιμες εμπειρίες περιεχομένου
- Το 62% των εταιρειών που έχουν τουλάχιστον 5.000 υπαλλήλους παράγουν περιεχόμενο καθημερινά
- Το 92% των επαγγελματιών μάρκετινγκ πιστεύει ότι η εταιρεία τους εκτιμά το περιεχόμενο ως σημαντικό στοιχείο προώθησης
Όσο αποτελεσματικό και αν είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου, μπορεί να είναι δύσκολο. Οι συγγραφείς μάρκετινγκ περιεχομένου πρέπει να μπορούν να κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ενώ παράλληλα προσελκύουν άτομα που θα διαβάσουν το υλικό, θα το μοιραστούν και θα αλληλεπιδράσουν περαιτέρω με την επωνυμία. Όταν το περιεχόμενο είναι σχετικό, μπορεί να δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις σε όλη τη γραμμή.
Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing)
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης σημαίνει αύξηση της επισκεψιμότητας και της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας (branding), εμπλέκοντας τους ανθρώπους σε συζητήσεις στο διαδίκτυο. Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook, το Twitter και το Instagram, με το LinkedIn και το YouTube να μην είναι πολύ πίσω.
Επειδή το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνει ενεργό συμμετοχή κοινού, έχει γίνει ένας δημοφιλής τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή. Είναι το πιο δημοφιλές μέσο περιεχομένου για επαγγελματίες του μάρκετινγκ B2C με ποσοστό 96%, και κερδίζει έδαφος και στη σφαίρα B2B. Σύμφωνα με το Content Marketing Institute, το 61% των εμπόρων περιεχομένου B2B αύξησαν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέτος.
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing) προσφέρει ενσωματωμένες μετρήσεις αφοσίωσης, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες για να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε πόσο καλά προσεγγίζετε το κοινό σας. Μπορείτε να αποφασίσετε ποιοι τύποι αλληλεπιδράσεων έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για εσάς, είτε αυτό σημαίνει τον αριθμό των κοινοποιήσεων, τα σχόλια ή τα συνολικά κλικ στον ιστότοπό σας.
Η άμεση αγορά μπορεί να μην είναι καν στόχος της στρατηγικής μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πολλές επωνυμίες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να ξεκινήσουν διαλόγους με το κοινό αντί να το ενθαρρύνουν να ξοδέψουν χρήματα αμέσως. Αυτό είναι ιδιαίτερα συχνό σε επωνυμίες που στοχεύουν σε μεγαλύτερο κοινό ή προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είναι κατάλληλα για παρορμητικές αγορές. Όλα εξαρτώνται από τους στόχους της εταιρείας σας.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Mailchimp μπορεί να σας βοηθήσει με τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανατρέξτε στη σύγκριση των δωρεάν εργαλείων διαχείρισης μέσων κοινωνικής δικτύωσης με άλλα.
Μάρκετινγκ με πληρωμή ανά κλικ (Pay-per-click marketing)
Pay-per-click, ή PPC, είναι η ανάρτηση μιας διαφήμισης σε μια πλατφόρμα και η πληρωμή κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε αυτήν.
Το πώς και το πότε οι χρήστες βλέπουν τη διαφήμισή σας είναι λίγο πιο περίπλοκο. Όταν μια θέση είναι διαθέσιμη σε μια σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζήτησης, γνωστή και ως SERP, η μηχανή γεμίζει τη θέση με κάτι που είναι ουσιαστικά μια στιγμιαία δημοπρασία. Ένας αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα σε κάθε διαθέσιμη διαφήμιση με βάση διάφορους παράγοντες, όπως:
- Ποιότητα διαφήμισης
- Συνάφεια λέξης-κλειδιού
- Ποιότητα σελίδας προορισμού (landing page)
- Ποσό προσφοράς
Κάθε καμπάνια PPC έχει 1 ή περισσότερες ενέργειες-στόχους που οι θεατές πρόκειται να ολοκληρώσουν αφού κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση. Αυτές οι ενέργειες είναι γνωστές ως μετατροπές και μπορεί να είναι συναλλακτικές ή μη συναλλακτικές. Η πραγματοποίηση μιας αγοράς είναι μια μετατροπή, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με μια εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο ή μια κλήση στο γραφείο του σπιτιού σας.
Ό,τι κι αν επιλέξετε ως στοχευόμενες μετατροπές, μπορείτε να τις παρακολουθείτε μέσω της επιλεγμένης πλατφόρμας για να δείτε την απόδοση της καμπάνιας σας.
Affiliate marketing
Το affiliate μάρκετινγκ επιτρέπει σε κάποιον να κερδίσει χρήματα προωθώντας κάποια άλλη επιχείρηση, κάτι σαν μεταπωλητής. Θα μπορούσατε να είστε είτε ο προωθητής είτε η επιχείρηση που συνεργάζεται με τον προωθητή, αλλά η διαδικασία είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις.
Λειτουργεί χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο κατανομής εσόδων. Εάν είστε ο μεταπωλητής, λαμβάνετε προμήθεια κάθε φορά που κάποιος αγοράζει το αντικείμενο που προωθείτε. Εάν είστε ο έμπορος, πληρώνετε τον μεταπωλητή για κάθε πώληση που σας βοηθούν να κάνετε.
Ορισμένοι συνεργάτες μάρκετινγκ επιλέγουν να αξιολογήσουν τα προϊόντα μιας μόνο εταιρείας, ίσως σε ένα ιστολόγιο ή σε άλλο ιστότοπο τρίτων. Άλλοι έχουν σχέσεις με πολλούς εμπόρους.
Είτε θέλετε να γίνετε συνεργάτης είτε να βρείτε έναν, το πρώτο βήμα είναι να έρθετε σε επαφή με κάποια εταιρεία που προωθείται μέσω του affiliate marketing με άλλους μεταπωλητές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για τη σύνδεση μεταπωλητών με εμπόρους λιανικής ή μπορείτε να ξεκινήσετε ή να συμμετάσχετε σε ένα πρόγραμμα μεμονωμένων πωλητών λιανικής.
Εάν είστε έμπορος λιανικής και επιλέξετε να συνεργαστείτε απευθείας με μεταπωλητές, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να κάνετε το πρόγραμμά σας ελκυστικό στους πιθανούς φορείς προώθησης. Θα χρειαστεί να παρέχετε σε αυτούς τα εργαλεία που χρειάζονται για να πετύχουν. Αυτό περιλαμβάνει κίνητρα για εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς και υποστήριξη μάρκετινγκ και προκατασκευασμένα υλικά.
Εγγενής διαφήμιση (Native advertising)
Η εγγενής διαφήμιση είναι μεταμφιεσμένο μάρκετινγκ. Ο στόχος του είναι να εναρμονιστεί με το περιεχόμενό του, ώστε να είναι λιγότερο εμφανές ως διαφήμιση.
Η εγγενής διαφήμιση δημιουργήθηκε ως αντίδραση στον κυνισμό των σημερινών καταναλωτών απέναντι στις διαφημίσεις. Γνωρίζοντας ότι ο δημιουργός μιας διαφήμισης πληρώνει για να την προβάλει, πολλοί καταναλωτές θα καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση είναι προκατειλημμένη και κατά συνέπεια την αγνοούν.
Μια εγγενής διαφήμιση παρακάμπτει αυτήν την προκατάληψη προσφέροντας πληροφορίες ή ψυχαγωγία προτού φτάσει σε οτιδήποτε προωθητικό, υποβαθμίζοντας την πτυχή της "διαφήμισης".
Είναι σημαντικό να επισημαίνετε πάντα με σαφήνεια τις εγγενείς διαφημίσεις σας. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως "προώθηση" ή "χορηγία". Εάν αυτοί οι δείκτες αποκρύπτονται, οι αναγνώστες μπορεί να καταλήξουν να αφιερώσουν σημαντικό χρόνο για να ασχοληθούν με το περιεχόμενο προτού καταλάβουν ότι πρόκειται για διαφήμιση.
Όταν οι καταναλωτές σας γνωρίζουν ακριβώς τι παίρνουν, θα αισθάνονται καλύτερα για το περιεχόμενό σας και την επωνυμία σας. Οι εγγενείς διαφημίσεις προορίζονται να είναι λιγότερο ενοχλητικές από τις παραδοσιακές διαφημίσεις, αλλά δεν προορίζονται να είναι παραπλανητικές.
Αυτοματοποίηση μάρκετινγκ
Η αυτοματοποίηση μάρκετινγκ χρησιμοποιεί λογισμικό για να τροφοδοτήσει τις καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και τη συνάφεια της διαφήμισης.
Σύμφωνα με στατιστικά:
- Το 90% των καταναλωτών στις ΗΠΑ βρίσκει την εξατομίκευση είτε «πολύ» ή «κάπως» ελκυστική
- Το 81% των καταναλωτών θα ήθελε οι μάρκες με τις οποίες ασχολούνται να τους κατανοούν καλύτερα
- Το 77% των εταιρειών πιστεύει στην αξία της εξατομίκευσης σε πραγματικό χρόνο, ωστόσο το 60% προβληματίζεται με αυτήν
Η αυτοματοποίηση μάρκετινγκ επιτρέπει στις εταιρείες να συμβαδίζουν με την προσδοκία της εξατομίκευσης. Επιτρέπει στις επωνυμίες να:
- Συλλέξτε και αναλύστε πληροφορίες καταναλωτών
- Σχεδιάστε στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ
- Στείλτε και δημοσιεύστε μηνύματα μάρκετινγκ την κατάλληλη στιγμή στο σωστό κοινό
Πολλά εργαλεία αυτοματισμού μάρκετινγκ χρησιμοποιούν τη σύμπλεξη δυνητικών πελατών (ή την έλλειψή της) με ένα συγκεκριμένο μήνυμα για να καθορίσουν πότε και πώς θα επικοινωνήσουν στη συνέχεια. Αυτό το επίπεδο προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε αποτελεσματικά μια εξατομικευμένη στρατηγική μάρκετινγκ για κάθε πελάτη χωρίς καμία επιπλέον επένδυση χρόνου.
Μάρκετινγκ μέσω email (Email Marketing)
Η ιδέα του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι απλή—στέλνετε ένα διαφημιστικό μήνυμα και ελπίζετε ότι ο υποψήφιος πελάτης σας κάνει κλικ σε αυτό. Ωστόσο, η εκτέλεση είναι πολύ πιο περίπλοκη. Πρώτα απ' όλα, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα email σας είναι επιθυμητά. Αυτό σημαίνει ότι έχετε μια λίστα συμμετοχής που κάνει τα εξής:
- Εξατομικεύει το περιεχόμενο, τόσο στο σώμα όσο και στη γραμμή θέματος
- Αναφέρει ξεκάθαρα τι είδους email θα λάβει ο συνδρομητής
- Προσφέρει μια σαφή επιλογή κατάργησης εγγραφής
- Ενσωματώνει τόσο συναλλακτικά όσο και διαφημιστικά email
Θέλετε οι υποψήφιοί σας να δουν την καμπάνια σας ως μια πολύτιμη υπηρεσία, όχι απλώς ως ένα διαφημιστικό εργαλείο.
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια αποδεδειγμένη, αποτελεσματική τεχνική από μόνη της: το 89% των ερωτηθέντων επαγγελματιών την ονόμασαν ως τον πιο αποτελεσματικό παράγοντα δημιουργίας δυνητικών πελατών.
Μπορεί να είναι ακόμα καλύτερο εάν ενσωματώσετε άλλες τεχνικές, όπως η αυτοματοποίηση μάρκετινγκ, η οποία σας επιτρέπει να τμηματοποιείτε και να προγραμματίζετε τα email σας έτσι ώστε να καλύπτουν πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες των πελατών σας.
Τα οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει γνωστό σε μεγάλο βαθμό επειδή προσεγγίζει ένα τόσο ευρύ κοινό, αλλά προσφέρει επίσης μια σειρά από άλλα πλεονεκτήματα. Αυτά είναι μερικά από τα οφέλη.
Ευρεία γεωγραφική εμβέλεια
Όταν δημοσιεύετε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο, οι άνθρωποι μπορούν να τη δουν ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται (με την προϋπόθεση ότι δεν έχετε περιορίσει τη διαφήμισή σας γεωγραφικά). Αυτό διευκολύνει την ανάπτυξη της εμβέλειας της επιχείρησής σας στην αγορά.
Αποδοτικότητα κόστους
Το ψηφιακό μάρκετινγκ όχι μόνο προσεγγίζει ένα ευρύτερο κοινό από το παραδοσιακό μάρκετινγκ, αλλά έχει και χαμηλότερο κόστος. Τα γενικά έξοδα για διαφημίσεις σε εφημερίδες, τηλεοπτικά σποτ και άλλες παραδοσιακές ευκαιρίες μάρκετινγκ μπορεί να είναι υψηλά. Σας δίνουν επίσης λιγότερο έλεγχο σχετικά με το αν το κοινό-στόχο σας θα δει αυτά τα μηνύματα στην πρώτη θέση.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορείτε να δημιουργήσετε μόνο 1 κομμάτι περιεχομένου που προσελκύει επισκέπτες στο σάιτ σας, εφόσον είναι ενεργό. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καμπάνια μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παραδίδει μηνύματα σε στοχευμένες λίστες πελατών βάσει ενός χρονοδιαγράμματος και είναι εύκολο να αλλάξετε αυτό το χρονοδιάγραμμα ή το περιεχόμενο, εάν χρειάζεται.
Όταν τα αθροίζετε όλα, το ψηφιακό μάρκετινγκ σάς προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και επικοινωνία με τους πελάτες για τις δαπάνες διαφήμισης.
Ποσοτικοποιήσιμα αποτελέσματα
Για να μάθετε εάν η στρατηγική μάρκετινγκ σας λειτουργεί, πρέπει να μάθετε πόσους πελάτες προσελκύει και πόσα έσοδα οδηγεί τελικά. Αλλά πώς το κάνετε αυτό με μια στρατηγική μη ψηφιακού μάρκετινγκ;
Υπάρχει πάντα η παραδοσιακή επιλογή να ρωτάς κάθε πελάτη: "Πώς μας βρήκατε;"
Δυστυχώς, αυτό δεν λειτουργεί σε όλους τους κλάδους. Πολλές εταιρείες δεν μπορούν να έχουν συνομιλίες ένας προς έναν με τους πελάτες τους και οι έρευνες δεν έχουν πάντα πλήρη αποτελέσματα.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων είναι απλή. Λογισμικό και πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ παρακολουθούν αυτόματα τον αριθμό των επιθυμητών μετατροπών που λαμβάνετε, είτε αυτό σημαίνει ποσοστά ανοίγματος email, επισκέψεις στην αρχική σας σελίδα ή άμεσες αγορές.
Ευκολότερη εξατομίκευση
Το ψηφιακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να συλλέγετε δεδομένα πελατών με τρόπο που δεν μπορεί το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης. Τα δεδομένα που συλλέγονται ψηφιακά τείνουν να είναι πολύ πιο ακριβή και συγκεκριμένα.
Φανταστείτε ότι προσφέρετε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και θέλετε να στείλετε ειδικές προσφορές σε άτομα που έχουν δει τα προϊόντα σας. Γνωρίζετε ότι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα εάν στοχεύσετε την προσφορά στο ενδιαφέρον του ατόμου, επομένως αποφασίζετε να προετοιμάσετε 2 καμπάνιες. Το ένα είναι για νέες οικογένειες που έχουν εξετάσει τα προϊόντα ασφάλισης ζωής σας και το άλλο είναι για επιχειρηματίες χιλιετίας που έχουν εξετάσει τα συνταξιοδοτικά σας σχέδια.
Πώς συγκεντρώνετε όλα αυτά τα δεδομένα χωρίς αυτοματοποιημένη παρακολούθηση; Πόσα τηλεφωνικά αρχεία θα έπρεπε να περάσετε; Πόσα προφίλ πελατών; Και πώς ξέρετε ποιος έχει διαβάσει ή δεν έχει διαβάσει το φυλλάδιο που στείλατε;
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, όλες αυτές οι πληροφορίες βρίσκονται ήδη στα χέρια σας.
Περισσότερη επαφή με τους πελάτες
Το ψηφιακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο. Το πιο σημαντικό, τους επιτρέπει να επικοινωνούν μαζί σας.
Σκεφτείτε τη στρατηγική σας στα social media. Είναι υπέροχο όταν το κοινό στοχοθέτησής σας βλέπει την τελευταία σας ανάρτηση, αλλά είναι ακόμα καλύτερο όταν τη σχολιάζει ή τη μοιράζεται. Σημαίνει περισσότερο θόρυβο γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας, καθώς και αυξημένη ορατότητα κάθε φορά που κάποιος συμμετέχει στη συζήτηση.
Η διαδραστικότητα ωφελεί και τους πελάτες σας. Το επίπεδο αφοσίωσης τους αυξάνεται καθώς γίνονται ενεργοί συμμετέχοντες στην ιστορία της επωνυμίας σας. Αυτή η αίσθηση ιδιοκτησίας μπορεί να δημιουργήσει μια ισχυρή αίσθηση αφοσίωσης στην επωνυμία.
Εύκολες και βολικές μετατροπές
Το ψηφιακό μάρκετινγκ επιτρέπει στους πελάτες σας να αναλάβουν δράση αμέσως μετά την προβολή της διαφήμισης ή του περιεχομένου σας. Με τις παραδοσιακές διαφημίσεις, το πιο άμεσο αποτέλεσμα που μπορείτε να ελπίζετε είναι ένα τηλεφώνημα λίγο μετά την προβολή της διαφήμισής σας. Αλλά πόσο συχνά έχει κάποιος το χρόνο να απευθυνθεί σε μια εταιρεία ενώ πλένει τα πιάτα, οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο ή ενημερώνει τα αρχεία στη δουλειά;
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορούν να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή να αποθηκεύσουν μια ανάρτηση ιστολογίου και να μετακινηθούν αμέσως στη διοχέτευση πωλήσεων. Μπορεί να μην κάνουν μια αγορά αμέσως, αλλά θα παραμείνουν συνδεδεμένοι μαζί σας και θα σας δώσουν την ευκαιρία να αλληλοεπιδράσετε περαιτέρω μαζί τους.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ δημιουργεί ανάπτυξη
Το ψηφιακό μάρκετινγκ πρέπει να είναι ένα από τα κύρια σημεία εστίασης της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ σχεδόν κάθε επιχείρησης. Ποτέ πριν δεν υπήρχε τρόπος να παραμείνετε σε τόσο συνεπή επαφή με τους πελάτες σας και τίποτα άλλο δεν προσφέρει το επίπεδο εξατομίκευσης που μπορούν να προσφέρουν τα ψηφιακά δεδομένα. Όσο περισσότερο αγκαλιάζετε τις δυνατότητες του ψηφιακού μάρκετινγκ, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τις δυνατότητες ανάπτυξης της εταιρείας σας.