Πόσο σπουδαίο είναι να εκδίδω newsletter για την επιχείρησή μου;

Η ιδέα του newsletter ξεκίνησε στην Αμερική. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο/τρόπος για να επικοινωνούμε με τους πελάτες μας και όχι μόνο. Το 99% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, δεν έχουν μια στρατηγική μάρκετινγκ για να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Αυτή είναι η θλιβερή στατιστική.

Οι δυο κύριοι λόγοι είναι: 1) δεν γνωρίζουν πώς να το κάνουν, (είναι εύκολο να το μάθουν εάν θέλουν) και 2) τεμπελιά, όλοι πέφτουμε στη παγίδα αυτή. Με τεμπελιά απλά εννοώ ότι δεν δίνουμε βάση και δεν τηρούμε τα απαραίτητα στην επιχείρησή μας. Το βασικότερο και πιο απαραίτητο στην επιχείρησή μας είναι να βρίσκουμε καινούργιους πελάτες και να διατηρούμε αυτούς που ήδη έχουμε.

Η ιδέα και χρήση του newsletter δεν είναι κάτι καινούργιο. Πολλοί το έχουν παρερμηνεύσει, πιστεύουν ότι είναι ένα εργαλείο για «παρενόχληση», το αντίθετο θα έλεγα, εάν το χρησιμοποιήσεις σωστά.

Για να δούμε την έννοια της λέξης.

Newsletter = News + Letter = Νέα + Επιστολή = τα νέα της εταιρείας μας.

Με αυτό το άρθρο θα ήθελα να εστιάσουμε την προσοχή μας στο newsletter που θα (πρέπει) να στέλνεις στους πελάτες σου, και βέβαια μην ξεχνάμε τους δυνητικούς πελάτες σου, (αυτοί που έχουν σηκώσει το χέρι, μεταφορικά μιλάω, και έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή υπηρεσίες σου).

Να ξεκινήσουμε με αυτούς που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή υπηρεσίες σου.

Για να μπορούμε να συλλέγουμε στοιχεία, απ’ την ιστοσελίδα μας, των επισκεπτών και δυνητικών πελατών, θα πρέπει να έχουμε ένα μηχανισμό εγκατεστημένο, για να μπορούν να βάλουν τα στοιχεία τους εκεί μέσα, όνομα και email, η απλά μόνο email, και να μας τα στείλουν. Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από μια φόρμα, όπως βλέπετε από κάτω.

Αυτή η απλή φόρμα περισυλλογής, σε πολλές περιπτώσεις, αρκεί. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις που ενδεχομένως να θέλετε να περισυλλέξετε περισσότερα στοιχεία, ενδεχομένως να χρειάζεστε μια πιο λεπτομερής φόρμα.

Με τον τρόπο αυτό μπαίνουν αυτόματα μέσα σε μια λίστα email marketing όπου θα πρέπει να έχετε μια μηνιαία συνδρομή, για να μπορείτε από κει μέσα να στέλνετε τα newsletter σας.

Τέτοια προγράμματα υπάρχουν πολλά, αλλά τα πιο δημοφιλή είναι τα εξής:

  • MailerLite
  • Mailchimp
  • Constant Contact
  • Get Response
  • A Weber
  • Active Campaign
  • Και άλλα πολλά…

Δημιουργώντας ένα λογαριασμό με μια απ’ αυτές τις πλατφόρμες θα έχετε τη δυνατότητα να διαχειρίζεστε όλο αυτό το σύστημα μάρκετινγκ επικοινωνίας με διάφορους αυτοματισμούς. Θα μπορείτε αυτόματα να συλλέγετε τα στοιχεία των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας. Θα έχετε τη δυνατότητα να στέλνετε προγραμματισμένα μηνύματα/email, όποια ώρα ή μέρα θέλετε στο μέλλον. Θα έχετε τη δυνατότητα να προσωποποιήσετε το μήνυμα με το όνομα ή άλλα στοιχεία του παραλήπτη.

Μια καλή τακτική είναι να δημιουργήσετε διάφορες λίστες ατόμων, πχ. μπορεί να έχετε μια λίστα για πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει, μια λίστα για δυνητικούς πελάτες, μια λίστα για αυτούς που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία κοκ έτσι ώστε να μπαίνουν αυτόματα μέσα τα στοιχεία τους όταν κάνουν εγγραφή στη λίστα.

Από τα όρια της φαντασία σας εξαρτάται πως θα το οργανώσετε. Όλα τα παραπάνω που ανέφερα υπάγονται στο τεχνικό μέρος, τώρα θα πρέπει να δούμε και το δημιουργικό μέρος, ή αλλιώς το μάρκετινγκ.

Εδώ είναι που πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή.

Καταρχήν να πω ότι ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας σας θα εξαρτηθεί απ’ το πώς γράφετε, πως σερβίρετε, να το πω διαφορετικά, τις λέξεις. Αυτό έχει σημασία γιατί η πρόκληση είναι να περάσετε μέσα από την οθόνη του υπολογιστή το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ.

Να αναφέρω εδώ το εξής, οι αγοραστές δεν αγοράζουν ποτέ με βάση την τιμή. Μπορεί αυτό να έχετε μάθει να πιστεύεται ή να σας έχουν γαλουχήσει, αλλά απέχει πολύ απ’ την πραγματικότητα. Οι αγοραστές ξεκινούν να κάνουν την έρευνα τους και μέσα σ’ αυτό είναι και η τιμή, αλλά όταν φτάσουν στο σημείο να αγοράσουν, αυτός που έχει καταφέρει να μπει και να παραμείνει στο μυαλό τους, θα κερδίσει και την πώληση.

Δεν εννοώ βέβαια ότι εάν είσαι ακριβότερος (δίχως να προσφέρεις υπεραξία) θα πουλήσεις πιο εύκολα απ’ αυτόν που είναι φθηνότερος (δίχως να προσφέρει υπεραξία), χρησιμοποιώντας όμορφες λέξεις. Δεν αρκεί αυτό, πρέπει να έχεις και την κατάλληλη προσφορά. Ξαναδιαβάστε αυτή την παράγραφο...

Επίσης εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, το είδος του προϊόντος, το καταναλωτικό κοινό, κτλ. Είναι ένα περίπλοκο θέμα η πώληση που χρειάζεται πολύ σκέψη και ανάλυση. Ο καταναλωτής έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και γι’ αυτό μεγάλη ευθύνη φέρει το ίντερνετ. Για συντομία όμως ας πούμε ότι ένα απλό «Ελάτε να αγοράσετε από μένα» δεν αρκεί. Πρέπει να το «στολίσεις» λίγο το προϊόν σου.

Ένα σπουδαίο ρόλο παίζουν και τα γραφιστικά.

Η παροιμία “μια εικόνα μπορεί να πει χίλιες λέξεις” δεν βγήκε τυχαία. Εάν μπορείς με μια εικόνα να πεις χίλιες λέξεις τότε πρέπει να την χρησιμοποιήσεις. Όπως επίσης θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις εικόνες για να συμπληρώσεις το κείμενο σου δίνοντας περισσότερη έμφαση. Οι εικόνες στολίζουν αλλά και συμπληρώνουν τις λέξεις. Δίνουν έμφαση και περνούν μηνύματα στον αναγνώστη που θα ήταν πολύ δύσκολο να καταφέρουμε με λέξεις.

Προσοχή όμως όταν χρησιμοποιείτε εικόνες στα newsletter σας γιατί ενδέχεται να μην λάβουν το email σας οι αναγνώστες σας.

Ένα πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όλα τα προγράμματα email, που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι όπως το Gmail, Yahoo Mail, Outlook, Mozilla Thunderbird, και άλλα που είναι δωρεάν, και όχι μόνο, έχουν φίλτρα και προστατευτικές δικλίδες ασφαλείας και φράζουν οτιδήποτε βλέπουν ότι μπορεί να είναι βλαβερό ή απειλητικό.

Αυτό που πρέπει να ξέρουμε και να προσέχουμε είναι ότι οι λίστες με άτομα ή εταιρείες που έχουμε, να τις έχουμε δημιουργήσει νόμιμα. Να έχουν κάνει εγγραφή και επιβεβαίωση, γιατί διαφορετικά τα περισσότερα προγράμματα/πλατφόρμες δεν θα στείλουν το newsletter σας.

Θα ήθελα να κλείσω με το εξής.

Ότι ενέργεια βάλετε σε αυτό το πράγμα, όπως και σε οτιδήποτε άλλο στην επιχείρησή σας, θα λάβετε το ακριβές αντίτιμο.

Ελπίζω αυτό το άρθρο να σας κατατόπισε γύρω απ’ το θέμα του newsletter και του email marketing. Για οτιδήποτε άλλες ερωτήσεις που ενδεχομένως να έχετε, μπορείτε να μου στείλετε μήνυμα στο magneticmarketinggreece@gmail.com ή να μου τηλεφωνήσετε στο 6980 152 0204.